Pár napja jöttünk meg egy rövid horvátországi kiruccanásról, ahol a 70 év körüli szállásadónk elég komoly marketing tevékenységet vonultatott fel.
Egyrészt rendszeresítve, és előkészítve vetette be a megfelelő pillanatokban a megfelelő brosúrákat, másrészről pedig hihetetlen módon figyelmes (értsd: vevőközpontú) volt.
Amint megérkeztünk a szállásra azonnal előkapta a magyar nyelvű tájékoztatót, valamelyik nap, csak úgy mellesleg odaadott egy adatbekérő lapot, amin többek között e-mailt,telefonszámot és skype azonosítót is kért a 70 év körüli néni. Amikor baki volt a parkolás körül, azonnal kárpótolt sűrű elnézés kérés közepette, távozáskor pedig kérte, írjunk e-mailt, ha megérkeztünk, mert ő csak akkor nyugodt.
Persze adott névjegyet is és búcsúzásnál finoman, de nyomatékosan kérte, hogy reklámozzuk ismerőseink körében.
Pár egyszerű, de kézenfekvő apróság, ami nekünk jó érzés volt, neki pedig a további üzletek lehetőségét hordozza.
Egyébként az egyik legjobb trükkje a néninek az volt, amikor elénk rakta a 2010-es (!) foglalási lapot, és egy táblázatot, ahol be volt írva, melyik jövő évi időpontok vannak már foglalva, és mik a szabadok.
Így láthattuk, ha foglalni akarunk, iparkodni kell, mert 2009 augusztus elején a 2010-es nyarának fele már le volt foglalva. Ötletes, nem?
Sokan kérdik, hogy mi van az e-book-okon és az egyéb címlista építő megoldásokon túl, hogy tudnak több e-mail címre szert tenni.
Horvátországi szállásadónktól lehet tanulni: az egyik legjobb lista a meglevő ügyfelek listája. Mindig érdemes tőlük beszerezni minél több elérhetőséget.
Adriai marketing lecke
2009. augusztus 14. (péntek) Lévai Richárd
Hozzászólások
A hozzászólások megjelenítése így:
(Folyamatos | Logikai sorrend)
Hozzászólás hozzáfűzése