Olvasható vagy szép legyen a marketing anyag?
Persze hülye kérdés, szépnek ÉS olvashatónak kell lenni, de ez még sem mindig ilyen egyértelmű. Van amikor megszalad a fantázia, kijön a nagy kreatív ötlet, és a design nyer az értelmezhetőséggel szemben. Persze csak ha hagyjuk. Pedig nem lenne szabad. Ez a Café Miró Grande Valentin napi hírleveléről jutott szembe, amelyik egy nehezen olvasható kép formájában jutott el hozzám, alatta pedig ott szerepelt szövegesen az olvasható verzió is. Nos, hogy maga a reklám szép-e azt döntse el mindenki, ez ízlés kérdése. Mindenesetre a szöveg ezzel a betűtípussal ezen a fénykép háttéren elég olvashatatlan. Nyilván egyrészről ezért került be a fotó alá a szöveg is (másrészről gondolom a levelezőkliensen különböző működése miatt). Az legalább olvasható, még ha nem is szép különösebben. De miért nem lehetett készíteni egy olyan designt, ami olvasható is ÉS szép is? Nem lenne elegánsabb? A weboldalon ugyanez a kép szerepel egyébként, ráadásul ott kisebb méretben, tehát még olvashatatlanabbul. És itt már se nagyítani nem lehet, se sima szöveges verzió nincsen. Ember legyen a talpán az a vendég, aki csak ennek alapján elmegy erre a bulira. Pedig nagyon jól hangzik a menüsor. A vörös tonhaltatár ruccola ágyon és a kacsamellfilé portói csokimártással is felcsigázott... Ha már ilyen igényes a választék, és az étterem belseje is, érdemes lett volna futni vele még egy kört a grafikusnál, hogy a reklámanyag is ehhez méltó legyen.