Az online marketing (a honlap és a hozzá kapcsolódó marketing rendszer) két legfontosabb feladata egy vállalkozás számára a következő: 1. jussanak el a honlapra a látogatók (potenciális vevők) 2. a beérkező látogatók közül minél többen legyenek aktívak (minél többen érdeklődjenek, vásároljanak, stb.) Ennyi. Ha ezt a két feladatot jól tudja a honlapod (online marketinged), hátradőlhetsz, mert sikeres az online üzleted. De ha elégedetlen vagy, menjünk egy kicsit a dolgok mélyére!
Az internetes bevételnövelés két legfontosabb feladata vállalkozásoknak
2008. szeptember 11. (csütörtök) Lévai Richárd
Jussanak el a látogatók honlapunkra!
Egyszerű célnak tűnik, de sok munkát igényelhet.
Tény, hogy rengeteg úton juthatnak el hozzánk az érdeklődők, illetve megfordítva: sok eszköz áll rendelkezésünkre abban, hogy eljussunk a potenciális vevőhöz.
Fussuk át az eszközöket nagyjából!
- Hírlevél kampány
- Banner hirdetés
- Fizetett hirdetés
- Keresőoptimalizáció
- Újság hirdetés
- PR cikk
- Rádió/TV reklám
- Autó reklám
- Szórólap
- Óriásplakát
- Kiállítás, rendezvény
- Névjegy, levélpapír, boríték
- Ismerősök ajánlása
- Link másik honlapon
- Stb.
Rengeteg eszköz, véletlenszerű sorrendben.
Egy dologra azért szeretném felhívni a figyelmed: a sok eszköz közül csupán egy a keresőoptimalizáció (tehát ez nem lehet cél!).
Mi az ideális összeállítás? Az a céltól, a cégtől és a rendelkezésre álló erőforrásoktól (pénzügyi ÉS személyi!) egyaránt függ.
Nyilván nincs pontos válasz, nincsen mindenhol alkalmazható Jolly Joker arány.
Éppen ezért ebben a feladatrészben ez az egyik legnehezebb dolog: ki kell találni mit, mikor és milyen arányban!
A beérkező látogatók közül minél többen legyenek aktívak
Ezt úgy is mondhatjuk, hogy legyen jó a honlap konverziós aránya, vagy konvertáljon jól a honlap.
Nem tudományosan ez azt jelenti, minél több látogatóból "csináljon" a honlapunk érdeklődőt illetve vásárlót. Vagyis, ha beérkezik a honlapra 1000 db látogató, egyáltalán nem mindegy, hogy 10-en veszik fel velünk a kapcsolatot (vásárolnak, adatot megadnak, stb.), vagy 100-an.
Az aktivitás honlaponként, cégenként, témánként változik, hiszen van akinél csak a kapcsolatfelvétel a cél. Vagyis azt várjuk, hogy az érdeklődők vegyék fel velünk a kapcsolatot e-mailben vagy telefonon.
Egy webáruháznál ez viszont nem lehet elsődleges cél, hiszen ott az az igazi, ha vásárolnak is.
Vannak azonban honlapok, ahol a hírlevél feliratkozás a fontos, a fórumoknál az interaktivitást próbáljuk elérni, egy blog olvasóinál a hozzászólást vagy a feedre (RSS-re) feliratkozást.
A cél tehát változatos lehet, de a honlapnál még is az az egyik legfontosabb szempont, hogy az ideérkező látogatók mekkora része lesz aktív (kapcsolatfelvétel, vásárlás, feliratkozás, stb.).
Egy cég online (marketing) tevékenységei akkor tekinthető sikeresnek, ha ezt a két feladatkört jól látják el, vagyis a honlapra elég sok látogatót hoznak, és ezeknek a látogatóknak elég nagy része lesz érdeklődő, vevő, feliratkozó.
Amíg valamelyik a kettő közül nem működik jól, nem elég hatékony, addig nem jó az online marketing.
Hiszen mit érünk azzal, ha sokan jönnek a honlapunkra, de senki nem érdeklődik, vagy nem vásárol?
Vagy mit érünk azzal, ha arányaiba véve nagyon sokan érdeklődnek vagy vásárolnak, de az arány alapját képező látogató mennyiség minimális?
Sokan azt gondolják, hogy ez a könnyebb feladat, hiszen mennyivel nehezebb idehozni a látogatót, mint meggyőzni azt, aki már itt van.
Aztán persze könnyen jöhet a csalódás, ugyanis sokszor az a nehezebb, hogyan érjük el, hogy a látogató vásároljon, vagy legalább adja meg a nyamvadt elérhetőségeit!
De kitartó munkával, előrelátó tervezéssel természetesen ez is megoldható.
Ha sikeres online marketinget szeretnél, gondolkodj teljes rendszerbe, és figyelj a teljes folyamatra ez elejétől a végéig!
Ha nem csak egy-egy elemre koncentrálsz (pl. keresőoptimalizáció), hanem a teljes folyamatra és a célra, akkor hamarabb érhetsz el jobb eredményeket,
Jó munkát!